Sebanyak 437 item atau buku ditemukan

Strategic Management

Market_Desc: · Economists· Business Executives· Managers · Instructors Special Features: · The authors present strategy as a guide for decision making within the firm; a guide that is informed by the manager's mental map of the firm's internal and external contexts· The tools the manager needs to understand both the firm's external environment (its industry) and its internal environment (its strategic assets and how they are organized) are developed· The text integrates the perspectives of economics and organizational sociology, presenting a uniquely integrated, multi-disciplinary view of the problems facing a general manager charged with formulating and evaluating company strategy· While the text is firmly grounded in microeconomics (particularly industrial organization) and organizational sociology, the style is very accessible and avoids the highly technical detail of the disciplines About The Book: This book is written for current and future general managers who have or will have overall responsibility for a business. The authors provide a set of frameworks, tools, and concepts to build this capability. The book provides insights into organizations and strategy that will help general managers make strategic thinking in their firms pervasive, effective, and rewarding.

Market_Desc: · Economists· Business Executives· Managers · Instructors Special Features: · The authors present strategy as a guide for decision making within the firm; a guide that is informed by the manager's mental map of the firm's ...

Strategic Management

A Dynamic Perspective ; Concepts

For undergraduate and MBA strategic management or business policy courses. This is the book that enables students to TRANSFER conceptual classroom LEARNING to strategic application in their professional lives.

For undergraduate and MBA strategic management or business policy courses. This is the book that enables students to TRANSFER conceptual classroom LEARNING to strategic application in their professional lives.

Manajemen Minimarket

Salah satu bisnis yang meningkat dari tahun ke tahun adalah bisnis minimarket. Bisnis minimarket yang dimaksud bukanlah bisnis minimarket waralaba yang sudah dibatasi perkembangannya, melainkan minimarket individual, minimarket mandiri. Banyak orang masih salah langkah dalam memulai bisnis minimarket individual. Padahal, bisnis minimarket mandiri tak kalah menguntungkan dari minimarket waralaba. Oleh karena itu, kehadiran buku ini dapat menjadi panduan bagi wirausahawan dalam hal-hal berikut. • Perkembangan dunia bisnis ritel modern di Indonesia • Landasan hukum bisnis ritel dan minimarket • Langkah-langkah persiapan pembukaan toko • Perencanaan dan perancangan toko • Penanganan barang dagangan • Kegiatan operasional harian minimarket • Konsep penetapan dan struktur harga • Pemasaran dan promosi minimarket • Kunci sukses bisnis minimarket

Salah satu bisnis yang meningkat dari tahun ke tahun adalah bisnis minimarket.

Manajemen syariah dalam praktik

Dalam pameo bisnis disebutkan bahwa konsumen adalah raja. Meskipun dalam
Islam konsumen bukanlah raja, tetapi penghargaan kepada konsumen tetap
harus dilakukan. Budaya amanah dapat tercermin pada bagaimana seorang
produsen menjual produk-produknya kepada konsumen. Apa- kah yang tertulis
pada kemasan produk sesuai dengan kenyata- an? Budaya bisnis yang benar
pernah dicontohkan oleh Rasu- lullah saw. sehingga beliau berhasil
membangun ...

Paradigma baru manajemen sumber daya manusia

Human resource management in Indonesia; collection of articles.

Perubahan eksternal lebih banyak melihat pada berbagai faktor di luar
organisasi yang mempengaruhi perubahan peran sumber daya manusia.
Sementara perubahan internal lebih banyak melihat pada berbagai faktor di
dalam organisasi yang mempengaruhi perubahan peran sumber daya manusia.
Perubahan Eksternal Perubahan eksternal dalam lingkungan bisnis meliputi
tantangan global, yang berupa ekspansi global dan persaingan akan penugasan
internasional (Noe, et.